Erectieproblemen

Alweer een tijd geleden sinds de laatste update, dus tijd om daar wat aan te doen!

Vorig jaar bleek bij de APK dat beide voorste draagarmrubbers aardig richting hun einde liepen. Dit voorjaar zijn daarom beide draagarmen en ook gelijk beide fuseekogels vernieuwd bij Citroënspecialist Enting in Zwartsluis. Een merkbaar verschil in de koersvastheid!

Afgelopen september heeft de C5 ons weer heerlijk heen en weer naar Berlijn gebracht voor een welverdiende vakantie. Hij gaf geen krimp en bleek weer eens te meer een heerlijke reisgenoot.

Afbeelding

Kort na de vakantie traden er echter erectieproblemen op bij de C5: het bekende probleem met interne lekkage in de achterste veercilinders. Dus na een uur of 10 lag de auto met z'n dikke derrière op de grond...

Afbeelding

Tijd voor revisie van de veercilinders dus. Ik overwoog al een tijdje om de achterste draagarmlagers een keer aan te pakken, nu dus een goed moment om dat tegelijk te laten doen. En de APK zat er ook alweer aan te komen, dus ging de reis weer richting Zwartsluis, zodat de heren van Enting hun ding weer konden doen.

Helaas bleken ook de beide achterremklauwen flink last van scheefgroei te hebben gekregen, met alle gevolgen van dien, inclusief uitgebroken oogjes voor de pennen van de remblokken. Ik had nog een goede remklauw inclusief de bouten liggen, maar helaas bleken allebei de remklauwen niet meer te redden, dus is er ook een nieuwe klauw gemonteerd, en ook nieuwe schijven en blokken. De draagarmlagers waren toch ook behoorlijk aan hun einde, al waren ze nog net niet in gruis veranderd. Maar sowieso geen luxe om die weer nieuw te hebben.

Afbeelding

Afbeelding

De APK bracht gelukkig geen verdere narigheid aan het licht, dus de zespitter mag weer een jaar vooruit. Nu met compleet vernieuwd onderstel, geen erectieproblemen meer, én fris gewassen bij aflevering! Top-service weer van Enting!

Permalink

Laat een reactie achter

Alle rechten voorbehouden 2017-2023 J. Veenstra. Mogelijk gemaakt door Blogger.