Olie deel zoveel, helderlicht

Weer eens tijd voor een update over de Olieboot. En die scheldnaam draagt hij nog altijd met verve, want het ding blijft maar olie lekken. Recentelijk bij de universele garage er naar laten kijken, daar is het achterste kleppendeksel van de voorste bank opnieuw gekit. Ook sloten ze in elk geval de carterpan uit, maar verder was ik niet zo tevreden over hoe deze garage met deze klus omging. Zelf heb ik daarna het voorste kleppendeksel nogmaals gedaan, en ook de carterventilatieslang preventief vervangen, aangezien dat plastic geval nog wel eens wil breken.





Was deze slang (onderdeelnummer 1192V7) een aantal jaren geleden nog iets meer dan 60 euro bij de dealer, inmiddels mag daar het dubbele voor worden betaald: 121 euro! Maar nog wel leverbaar gelukkig...

Maar ook dit verhielp de lekkage niet, dus gaat hij nu komende week naar Enting waar er nu eindelijk eens goed door een kenner naar gekeken gaat worden. Meer daarover binnenkort.

In de tussentijd begonnen de koplampen aardig te vergelen en dof te worden. Nou kon ik onlangs via Facebook een setje hele nette gebruikte koplampen op de kop tikken, inclusief ballasten en buizen. Dus heb ik die afgelopen weekend maar eens uitgewisseld, met behoud van de gele buizen die ik al had.





Zoals te zien was dat wel nodig, en qua looks een hele vooruitgang! En gelijk ook een paar chroom knipperlampjes erin in plaats van de oranje, voor een iets cleanere look.



Binnenkort hopelijk dus meer over de olie-expeditie.

Permalink

Laat een reactie achter

Alle rechten voorbehouden 2017-2023 J. Veenstra. Mogelijk gemaakt door Blogger.