Mooi geel is niet lelijk

De olielekkage lijkt verholpen met het toepassen van vloeibare pakking bij de kunststof klepdeksels. Het olieverbruik lijkt alleszins normaal, het oliepeil op het display bij koude start is tot nu toe nog niet gezakt in elk geval. De vakantie per C5 naar Berlijn kort na de laatste post is dan ook voorbeeldig verlopen. De KVS- en olietemperaturen zijn geen moment abnormaal hoger geweest, ook niet bij langere tijd 160 km/u op de meter. En aangezien we in Berlijn in hetzelfde stadsdeel huisden als twee jaar geleden kon ik dezelfde foto maken als toen met de Xantia!





Ondertussen staat het volgende project alweer klaar, in afwachting van zin en gelegenheid:



Een splinternieuwe Nissens 89178 aircocompressor! Maar daarover dus in een latere post meer.

Mijn C5 is af-fabriek uitgerust met Xenon-verlichting, en daar ben ik nog altijd erg blij mee. Maar ik heb ook een zwak voor gele koplampen. Na wat zoekwerk op internet bleken de D2R-lampen waar de C5 mee is uitgevoerd ook in 3000K verkrijgbaar. Geen merklampen, maar daar was de prijs ook naar, al was het maar voor het uitproberen. Dus toen de lampen vanuit het VK arriveerden heb ik ze al snel gemonteerd. En ook hier lagen m'n handen weer open, net als bij het kachelstelmotortje in het dashboard... Kan Citroën nou nergens een keer géén scherpe randen of gietnaden plaatsen? Maar persoonlijk vind ik het geel de C5 erg goed staan!


En ook het lichtbeeld valt (na wat klein afstelwerk) niks tegen voor dergelijke goedkopere buizen.



Natuurlijk is de lichtopbrengst iets minder dan bij 4300K, net als bij halogeen, maar ik hou van geel, dus dat neem ik graag op de koop toe. Blij mee!

Permalink

Laat een reactie achter

Alle rechten voorbehouden 2017-2023 J. Veenstra. Mogelijk gemaakt door Blogger.