De vorige keer schreef ik dat er een kapje van één van de koplampsproeiers was verloren. Dit gebeurd vaker bij dit model C5, het is een nogal fragiele constructie. Een paar weken geleden bij de dealer een nieuw setje kapjes gehaald plus een spuitbussetje Gris Fulminator + blanke lak. Nieuwe kapjes gespoten en met het warme weer lekker lang laten uitharden (lees: anderhalve week). Afgelopen weekend is het missende kapje vervangen voor een nieuwe.

Voor de zekerheid heb ik wel beide kapjes nu extra geborgd met een kleine tiewrap, die raak ik zo niet snel meer kwijt!

Gelijk maar van de gelegenheid gebruik gemaakt het restant van de trekhaak te demonteren. Het slot van de afneembare haak is finaal verroest, uitboren bracht ook geen soelaas. Aangezien ik zelden tot nooit van een trekhaak gebruik maak miste ik hem niet. De bedrading van de verlichting, inclusief de officiële stekkers, is netjes op de plank gelegd, mocht er nog een keer iets langskomen.

Helaas is de eind mei gevulde airco alweer leeg, de bijgevoegde fluor gaf een duidelijk lekspoor aan de blinde zijde van de compressor weer. Tijd voor een andere compressor dus... Volgende week worden ook vier nieuwe banden gemonteerd, de huidige banden blijken alle vier hoogteslag te hebben. De keus is gevallen op Michelin CrossClimates.
Recente posts
Over deze weblog
Deze weblog gaat over de antracietgrijze Citroën C5 V6 Break uit 2002, die ik in oktober 2017 als opvolger kocht van de rode Xantia's.
Het begon toch wat te kriebelen; iets moderners, wat meer toeters en bellen, en een keer een 'dikke' motor. Zodoende kwam ik op het spoor van deze C5 V6 Break, met handgeschakelde versnellingsbak. Dit laatste vond ik belangrijk, aangezien de automaatbakken van V6'en nogal eens de geest geven na over de twee ton te zijn gegaan, met de enorme rekeningen die bij een bakrevisie horen. Alleen zijn de meeste V6'en van een automaat voorzien, dus kon ik op zoek naar de spreekwoordelijke speld in een hooiberg. Maar al gauw vond ik bij een handelaar in Veendam deze C5.
Flink wat achterstallig onderhoud, niet helemaal vrij van problemen, maar wel een goede basis overtuigden mij om deze zescilinder te kopen. Wat er verder mee gebeurde lees je in deze blog.
Veel leesplezier!
Het begon toch wat te kriebelen; iets moderners, wat meer toeters en bellen, en een keer een 'dikke' motor. Zodoende kwam ik op het spoor van deze C5 V6 Break, met handgeschakelde versnellingsbak. Dit laatste vond ik belangrijk, aangezien de automaatbakken van V6'en nogal eens de geest geven na over de twee ton te zijn gegaan, met de enorme rekeningen die bij een bakrevisie horen. Alleen zijn de meeste V6'en van een automaat voorzien, dus kon ik op zoek naar de spreekwoordelijke speld in een hooiberg. Maar al gauw vond ik bij een handelaar in Veendam deze C5.
Flink wat achterstallig onderhoud, niet helemaal vrij van problemen, maar wel een goede basis overtuigden mij om deze zescilinder te kopen. Wat er verder mee gebeurde lees je in deze blog.
Veel leesplezier!
Over mij
- Jochem Veenstra
- Ik ben Jochem, geboren in 1980 en woonachtig in Zwolle. In het dagelijks leven ben ik werkzaam bij de Nederlandse Spoorwegen als knooppuntcoördinator. In mijn vrije tijd knutsel ik graag aan mijn Citroëns: een GSA uit 1981 en enkele Xantia's. Ook ben ik geïnteresseerd in auto's in het algemeen, Citroën in het bijzonder, en daarnaast in urban exploring, spoorwegen en moderne geschiedenis.





