Grijskapje, waar ga je heen?

De vorige keer schreef ik dat er een kapje van één van de koplampsproeiers was verloren. Dit gebeurd vaker bij dit model C5, het is een nogal fragiele constructie. Een paar weken geleden bij de dealer een nieuw setje kapjes gehaald plus een spuitbussetje Gris Fulminator + blanke lak. Nieuwe kapjes gespoten en met het warme weer lekker lang laten uitharden (lees: anderhalve week). Afgelopen weekend is het missende kapje vervangen voor een nieuwe.



Voor de zekerheid heb ik wel beide kapjes nu extra geborgd met een kleine tiewrap, die raak ik zo niet snel meer kwijt!



Gelijk maar van de gelegenheid gebruik gemaakt het restant van de trekhaak te demonteren. Het slot van de afneembare haak is finaal verroest, uitboren bracht ook geen soelaas. Aangezien ik zelden tot nooit van een trekhaak gebruik maak miste ik hem niet. De bedrading van de verlichting, inclusief de officiële stekkers, is netjes op de plank gelegd, mocht er nog een keer iets langskomen.



Helaas is de eind mei gevulde airco alweer leeg, de bijgevoegde fluor gaf een duidelijk lekspoor aan de blinde zijde van de compressor weer. Tijd voor een andere compressor dus... Volgende week worden ook vier nieuwe banden gemonteerd, de huidige banden blijken alle vier hoogteslag te hebben. De keus is gevallen op Michelin CrossClimates.

Permalink

Laat een reactie achter

Alle rechten voorbehouden 2017-2023 J. Veenstra. Mogelijk gemaakt door Blogger.