Goh, zou deze parkeersensor kapot zijn?

Al sinds ik de auto heb geeft de PDC het storingssignaal na het inschakelen van de achteruit. Dus besloot ik in eerste instantie (bij gebrek aan Lexia) maar eens de achterbumper te demonteren om één en ander ter plaatse maar eens te bekijken. En de sensor linksbuiten was dus zoals te zien compleet gespleten. De andere drie waren uiterlijk in orde. Ook de kabelboom richting het kastje bleek gewoon in orde.
Van de week trof ik bij een sloperij een ph1 Break met PDC, waarvan ik de (originele) sensoren en het kastje heb geadopteerd. Na het vervangen van de sensoren nog steeds storing, maar het verwisselen van het kastje daarna hielp, het spul doet het weer!
Voor het zover was mocht de V6 mij en m'n vriendin een weekje de Eifel door zeulen voor een korte vakantie. En de hoogteverschillen zijn daar af en toe best pittig! Het smalle weggetje naar ons huisje was op sommige stukken wel 15%.

Dan komt zo'n V6 toch best goed uit, en ondanks al het geklim en gedaal viel het brandstofverbruik me alleszins mee! Sowieso doet hij het de laatste tijd best aardig met 1:9,5 tot 1:10 gemiddeld.
Ohja, de gang naar de dealer is ook weer gemaakt, ik mis wat...

Maar ik ben allang blij dat de PDC het weer doet!
Recente posts
Over deze weblog
Deze weblog gaat over de antracietgrijze Citroën C5 V6 Break uit 2002, die ik in oktober 2017 als opvolger kocht van de rode Xantia's.
Het begon toch wat te kriebelen; iets moderners, wat meer toeters en bellen, en een keer een 'dikke' motor. Zodoende kwam ik op het spoor van deze C5 V6 Break, met handgeschakelde versnellingsbak. Dit laatste vond ik belangrijk, aangezien de automaatbakken van V6'en nogal eens de geest geven na over de twee ton te zijn gegaan, met de enorme rekeningen die bij een bakrevisie horen. Alleen zijn de meeste V6'en van een automaat voorzien, dus kon ik op zoek naar de spreekwoordelijke speld in een hooiberg. Maar al gauw vond ik bij een handelaar in Veendam deze C5.
Flink wat achterstallig onderhoud, niet helemaal vrij van problemen, maar wel een goede basis overtuigden mij om deze zescilinder te kopen. Wat er verder mee gebeurde lees je in deze blog.
Veel leesplezier!
Het begon toch wat te kriebelen; iets moderners, wat meer toeters en bellen, en een keer een 'dikke' motor. Zodoende kwam ik op het spoor van deze C5 V6 Break, met handgeschakelde versnellingsbak. Dit laatste vond ik belangrijk, aangezien de automaatbakken van V6'en nogal eens de geest geven na over de twee ton te zijn gegaan, met de enorme rekeningen die bij een bakrevisie horen. Alleen zijn de meeste V6'en van een automaat voorzien, dus kon ik op zoek naar de spreekwoordelijke speld in een hooiberg. Maar al gauw vond ik bij een handelaar in Veendam deze C5.
Flink wat achterstallig onderhoud, niet helemaal vrij van problemen, maar wel een goede basis overtuigden mij om deze zescilinder te kopen. Wat er verder mee gebeurde lees je in deze blog.
Veel leesplezier!
Over mij
- Jochem Veenstra
- Ik ben Jochem, geboren in 1980 en woonachtig in Zwolle. In het dagelijks leven ben ik werkzaam bij de Nederlandse Spoorwegen als knooppuntcoördinator. In mijn vrije tijd knutsel ik graag aan mijn Citroëns: een GSA uit 1981 en enkele Xantia's. Ook ben ik geïnteresseerd in auto's in het algemeen, Citroën in het bijzonder, en daarnaast in urban exploring, spoorwegen en moderne geschiedenis.





