Wat een setje nieuwe matten al niet kan doen. Vóór:
En ná montage van een originele set matten van de dealer:
Met natuurlijk het subtiele opschrift in de bestuurdersmat:
Voor de liefhebbers: artikelnummer 9464 F9. Was nog gewoon leverbaar bij de dealer, voor minder dan 35 euro.
Onlangs trof ik bij een sloperij een C5 Berline aan met JBL-pakket en leer. Diverse delen van het leren interieur waren al foetsie, maar de achterste deurpanelen (mét JBL-tweeters!) waren nog wel aanwezig. Ideaal, want de set leer die sinds een tijdje in mijn C5 zit kwam uit een auto zonder JBL-pakket, en miste dus de tweeters en gaten daarvoor in de deurpanelen achter. Dus die mochten mee.
Vanmiddag maar eens tijd gemaakt de achterdeurpanelen over te zetten, en zodoende is de JBL-set weer compleet! Alleen nog twee JBL-speakerroosters in de juiste tint vinden, die waren helaas al weg uit de sloper...
En herinnert u zich nog dat de armsteun van mijn leren interieur stuk was? Uit nood dus met een stoffen armsteun onderweg tot nu toe...
Gelukkig had dezelfde sloper een werkende armsteun aan de bestuurdersstoel, dus ook dat euvel is bij dezen verholpen! Voilà:
Blij mee!
Recente posts
Over deze weblog
Deze weblog gaat over de antracietgrijze Citroën C5 V6 Break uit 2002, die ik in oktober 2017 als opvolger kocht van de rode Xantia's.
Het begon toch wat te kriebelen; iets moderners, wat meer toeters en bellen, en een keer een 'dikke' motor. Zodoende kwam ik op het spoor van deze C5 V6 Break, met handgeschakelde versnellingsbak. Dit laatste vond ik belangrijk, aangezien de automaatbakken van V6'en nogal eens de geest geven na over de twee ton te zijn gegaan, met de enorme rekeningen die bij een bakrevisie horen. Alleen zijn de meeste V6'en van een automaat voorzien, dus kon ik op zoek naar de spreekwoordelijke speld in een hooiberg. Maar al gauw vond ik bij een handelaar in Veendam deze C5.
Flink wat achterstallig onderhoud, niet helemaal vrij van problemen, maar wel een goede basis overtuigden mij om deze zescilinder te kopen. Wat er verder mee gebeurde lees je in deze blog.
Veel leesplezier!
Het begon toch wat te kriebelen; iets moderners, wat meer toeters en bellen, en een keer een 'dikke' motor. Zodoende kwam ik op het spoor van deze C5 V6 Break, met handgeschakelde versnellingsbak. Dit laatste vond ik belangrijk, aangezien de automaatbakken van V6'en nogal eens de geest geven na over de twee ton te zijn gegaan, met de enorme rekeningen die bij een bakrevisie horen. Alleen zijn de meeste V6'en van een automaat voorzien, dus kon ik op zoek naar de spreekwoordelijke speld in een hooiberg. Maar al gauw vond ik bij een handelaar in Veendam deze C5.
Flink wat achterstallig onderhoud, niet helemaal vrij van problemen, maar wel een goede basis overtuigden mij om deze zescilinder te kopen. Wat er verder mee gebeurde lees je in deze blog.
Veel leesplezier!
Over mij
- Jochem Veenstra
- Ik ben Jochem, geboren in 1980 en woonachtig in Zwolle. In het dagelijks leven ben ik werkzaam bij de Nederlandse Spoorwegen als knooppuntcoördinator. In mijn vrije tijd knutsel ik graag aan mijn Citroëns: een GSA uit 1981 en enkele Xantia's. Ook ben ik geïnteresseerd in auto's in het algemeen, Citroën in het bijzonder, en daarnaast in urban exploring, spoorwegen en moderne geschiedenis.