Kleine upgrades

Al sinds ik de C5 heb rollen de gordels voorin erg slecht terug. Inspuiten met siliconenspry bood helaas ook gen soelaas. Dus tijd om het internet af te struinen naar een andere mogelijke oplossing. Eén van de opties was het laten weken van de gordels in een emmertje warm water met een scheut wasmiddel. Dus dat maar eens geprobeerd.



Eerst de gordel helemaal uitrollen, dan bovenaan een wasknijper o.i.d. erop om terugrollen te voorkomen. Een badlaken op de voorstoel, emmertje er voorzichtig en stabiel opzetten en zoveel mogelijk gordel in het sopje frotten. Eventueel met de hand goed in de gordel 'kneden'. Dat even een tijdje (30-60 minuten ofzo) laten weken, en daarna de gordel met een doek zoveel mogelijk uitwrijven. Vervolgens de gordel over het stuur of op een andere manier zoveel mogelijk uit laten hangen in de auto en lekker laten drogen. Zeker met mooi weer en de auto in de zon wil het prima en is het in enkele uren weer droog. Resultaat: de gordels rollen weer in als nieuw! En het sopje was toch best wel smerig...

Kort na aankoop van de C5 bleek één van de bobines te zijn vervangen door eentje van een afwijkend type. Dus had ik vijf 'witkoppen' en één andere. Er werd op het C5-forum toen over geschreven dat dit niet ideaal was.



Onlangs trof ik bij een sloperij in de buurt een Peugeot 607 V6 met voorschade. Hiervan waren reeds vijf bobines verdwenen, maar één 'witkop' bleek nog aanwezig. Dus die mocht mee, en zit nu onder de kap van mijn C5. De afwijkende bobine ligt nu in de kofferbak op reserve. Zo heeft de motor nu weer zes identieke bobines.



Een groot gemis bij mijn C5 was het gebrek aan een manier om m'n mobiele telefoon als navigatie e.d. te kunnen gebruiken. Gelukkig bleek er bij hetzelfde sloopbezoekje een C5 ph1 met een Brodit-clip te staan. Nu niet meer!

Permalink

Laat een reactie achter

Alle rechten voorbehouden 2017-2023 J. Veenstra. Mogelijk gemaakt door Blogger.