Sinds de APK heeft de auto nog geen slag misgeslagen, dus ik ben best content. Behalve dus met de lichtsensor, maar dat komt wel een keer goed met een Lexia diagnosecomputer. Wel bleken er bij de voorste wielkuipen bij de overgang naar de onderplaat diverse schroeven te zijn vervangen door bouten met moeren. Ook misten onder de motorkap zowat alle zwarte bevestigingspluggen voor de plastic kappen over de veerbollen, reservoirs en accu. En in de achterklep misten een hele riedel aan pluggen voor de bekleding. De sloop is dankbaar, zeker ook voor de pluggen van de platen onder de kap. De pluggen waarmee de dorpelkappen en de onderspoiler van de achterbumper aan de wielkuipen zitten blijken dezelfde te zijn. Voila, handjevol meegenomen, en gauw gemonteerd!


Mijn antennespriet bleek bij aankoop enorm vastgeroest (niet handig voor in de wasstraat...) en bovendien was de radio-ontvangst belabberd. Gelukkig stond op dezelfde sloop ook een Ph1 Break met een antenne waar de spriet nog wel los van wilde. Er was zelfs nog geen spatje oxidatie te zien in het schroefdraad van zowel spriet als voet. Dus maar gelijk de voet met spriet uitgebouwd en meegenomen, en gisteren bij de mijne vervangen.

Nou ontdekte ik een tijdje terug dat latere Ph1's en alle Ph2's af fabriek zijn voorzien van flatblade-ruitenwissers met schuifpen-bevestiging in plaats van de 'oude' wissers met U-boogje op het eind. En dat de ruitenwissermotoren bij Ph1 en Ph2 altijd gelijk zijn gebleven. Die 'moderne' armen zouden dus 1 op 1 op de mijne moeten passen. Vind ik stukken fraaier staan dan die in het zicht stekende oude armen, en bovendien zweer ik bij flatblade-ruitenwissers. Dus op de sloop een setje 'moderne' armen aangeschaft en die gemonteerd. Een nieuwe set Bosch-wisserbladen is ook al per post onderweg. Fijn!

Het wordt nog wel eens wat met het beestje!