Het kriebelde al een tijdje, na 9 jaar Xantia rijden wilde ik iets anders. Iets moderners en iets sterkers. Maar wel een bollenbak. Dus eindig je met... een C5 V6 Break Exclusive uit 2002 in Gris Fulminator! Gewoon gelijk een dikke versie als eerste C5! Met handbak, 227.000 op de klok, verse distributieriem en waterpomp, behoorlijk netjes rondom, maar hier en daar natuurlijk wat schoonheidsfoutjes en gebrek aan TLC. Geen leer, handbediend interieur, geen navi, geen schuifdak, maar wel een RT2 radio/telefoon met JBL-pakket, een goed functionerende COM2000 stengelunit achter het stuur en een set niet-originele velgen die ik prima vind staan. Er zitten wel Citroën-logo's op, dus ik vermoed dealervelgen of iets dergelijks.
Een interieurplaatje volgt binnenkort nog even.
Eén dan de schoonheidsfoutjes was dat een vorige eigenaar de achterklep heeft 'gecleaned', oftewel alle badges eraf heeft gepulkt. Echter is een deel van de badges ook met pinnetjes gemonteerd, wat door het cleanen resulteerde in gaten in de klep. Noodkijk!
Dus vanmiddag op de sloop met m'n Gamma-pas een klep van een sloper gecleaned, bij de automaterialenzaak wat dunne foamtape gekocht en aan de slag gegaan. Best een therapeutisch werkje:
En na een uurtje freubelen was dit het eindresulaat:
Al met al ben ik erg blij met de C5, de komende weken eens zien of dat zo blijft...
Recente posts
Over deze weblog
Deze weblog gaat over de antracietgrijze Citroën C5 V6 Break uit 2002, die ik in oktober 2017 als opvolger kocht van de rode Xantia's.
Het begon toch wat te kriebelen; iets moderners, wat meer toeters en bellen, en een keer een 'dikke' motor. Zodoende kwam ik op het spoor van deze C5 V6 Break, met handgeschakelde versnellingsbak. Dit laatste vond ik belangrijk, aangezien de automaatbakken van V6'en nogal eens de geest geven na over de twee ton te zijn gegaan, met de enorme rekeningen die bij een bakrevisie horen. Alleen zijn de meeste V6'en van een automaat voorzien, dus kon ik op zoek naar de spreekwoordelijke speld in een hooiberg. Maar al gauw vond ik bij een handelaar in Veendam deze C5.
Flink wat achterstallig onderhoud, niet helemaal vrij van problemen, maar wel een goede basis overtuigden mij om deze zescilinder te kopen. Wat er verder mee gebeurde lees je in deze blog.
Veel leesplezier!
Het begon toch wat te kriebelen; iets moderners, wat meer toeters en bellen, en een keer een 'dikke' motor. Zodoende kwam ik op het spoor van deze C5 V6 Break, met handgeschakelde versnellingsbak. Dit laatste vond ik belangrijk, aangezien de automaatbakken van V6'en nogal eens de geest geven na over de twee ton te zijn gegaan, met de enorme rekeningen die bij een bakrevisie horen. Alleen zijn de meeste V6'en van een automaat voorzien, dus kon ik op zoek naar de spreekwoordelijke speld in een hooiberg. Maar al gauw vond ik bij een handelaar in Veendam deze C5.
Flink wat achterstallig onderhoud, niet helemaal vrij van problemen, maar wel een goede basis overtuigden mij om deze zescilinder te kopen. Wat er verder mee gebeurde lees je in deze blog.
Veel leesplezier!
Over mij
- Jochem Veenstra
- Ik ben Jochem, geboren in 1980 en woonachtig in Zwolle. In het dagelijks leven ben ik werkzaam bij de Nederlandse Spoorwegen als knooppuntcoördinator. In mijn vrije tijd knutsel ik graag aan mijn Citroëns: een GSA uit 1981 en enkele Xantia's. Ook ben ik geïnteresseerd in auto's in het algemeen, Citroën in het bijzonder, en daarnaast in urban exploring, spoorwegen en moderne geschiedenis.